en-#1 Storytime: Az online értékesítő

14/04/2020

Akik faluban élnek, éltek, biztos ismerős nekik az a helyzet, amikor vonultak végig az árusok az utcán nagy táskákkal mindenkinek bekiabáltak, és igyekeztek eladni kis portékájukat. A jó kis hamisított pólókat, parfümöket, olcsó kínai ruházataikat. Ha nem ismerős esetleg, a piacokon is találkozhattatok ilyen eladókkal, akik foggal, körömmel rád akarnak tukmálni valamit, de igenis vedd meg. Akkor is ha nincs szükséged rá, mert olcsó. Természetesen vannak kivételek, és rendes tisztességes piaci árusok, de ez a poszt ma nem róluk fog szólni. A mai online bizniszben dolgozó embereket, sokszor hozzájuk tudnám hasonlítani, de természetesen itt is vannak kivételek, akik kedvesen, szépen felépítve írták le üzleti tervüket a csatlakozás reményében.

Alapjában véve nem vagyok túl rég óta jelen az instagramon, aktívan meg aztán pláne nem. Körülbelül az utolsó egy évben, használtam többet az alkalmazást. Igyekszem változatos tartalmat gyártani, rendszerezni, és egy olyan megjelenést kialakítani, ami számomra igényes, elfogadható, és egyáltalán nem a maga mutatásról szól. Tehát a csücsöris csöcsös képek azok nem nálam találhatóak, maradjunk ennyiben. Egy idő után több online értékesítő is megkeresett, hogy dolgozzunk együtt.


Jobbnál jobb ajánlatokat kaptam. Gyerek mellett, mellékállásként, jó jövedelemmel, egyszerű, bármelyik korosztálynak. Csak úgy sorakoztak az érvek. Szerintem 3 típusú ember létezik.

  • Aki elszánt és nem érdekli
  • Akit eleinte nem érdekel, de jó érvekkel meggyőzhető
  • Aki abszolút vevő rá, el tudná képzelni ebben a z életét

Nem azokról az emberekről beszélek, akik felépítettek egy saját vállalkozást, webshopjuk van, egy új komplett terméket állítottak elő, hanem azokról, akik valamilyen nagy cégnek kampányolnak, gyűjtik, az embereket, és ezáltal sikerül nekik bővülni, terjeszkedni, hogy akihez eddig nem ért el a reklám szele, garantálják a sikert. Mert hiába látod azt a reklámot századjára, százegyedjére is az arcodba tolják, biztos ami biztos alapon. Aztán jöhet a törlés, vagy tiltás gomb.


Szeretnék egy-két személyes sztorit kiemelni, amik bizony velem megtörténtek. Eleinte felhúztam magam, most már csak jót nevetek. Szerintem jobb ezt a fajta stílust elkerülni, de aztán persze mindenki maga tudja.

  • " Gyönyörűek a képeid, olyan inspiráló, csodálatos, pont ilyen emberre lenne szükségem a csapatomba!"
  • "-Bocsi ez nem az én világom! -Miért akkor mi a te világod? Ez a világ, ebben van a pénz!"
  • "De ha csatlakoznál a csapatomba, itthon is sok pénzt tudsz keresni, nincs értelme külföldön lenni, rengeteg a lehetőség, kevés munka sok pénz ez a mi mottónk!"
  • "Nagyon jó a termékünk, nagyon szeretik, a legkiválóbb, legbióbb, legorganikusabb, minden mentes, legszuperebb találmány a világon."
  • "-Te milyen vitamint szedsz...... Olyat atya ég. az kémialig előálított, nincs is benne elegendő ásványi anyag, hat egyáltalán, hát ha kipróbálnád a mi termékünket, máris meggondolnád magad!"
  • "-Szerinted az a munka amit te csinálsz? Tönkre teszed magad, itthonról kényelmes a munka, könnyű, és jól fizet!"

Na ezek voltak a leggyakrabb mondatok, amiket elküldtek nekem. Természetesen, mint korábban írtam, nem mindenki ilyen, vannak kivételek, akik jól felépítik, kidolgozzák a stratégiájukat, akik az eladásra születtek. Viszont a mérlegelvnek ott a negatív oldala is, hogy sajnos ezekből a típusokból is van bőven. #magamuravagyok, ...:D

Ha veletek is előfordult, ilyen hasonló sztori,ne felejtsetek írni kommentben, privát üzenetben, illetve ha te nem így értékesítesz online, keress meg bátran, szívesen megírom, hogy épít karriert egy profi!