en-#2 Kiszabadultunk a természetbe/ Egy újabb kirándulás

23/05/2020

Mivel az idő is nekünk kedvezett, ezért egy újabb kirándulásra indultunk el. Sokat gondolkodtunk, hogy hová is vezessen az utunk. Végül is, Komárom-Esztergom megyére esett a választásunk. Gondosan megterveztük az útvonalat, hogy hová is szeretnénk ellátogatni. Három célt tűztünk ki magunk elé, melyből kettő sikeresen meg is valósult. A harmadik sajnos időhiány miatt elmaradt, de mindenképpen fogjuk pótolni, a későbbiek során.

Pajkaszeg =Pilisszentlélek

Sikerült ez is kipipálni a bakancslistánkról. Nagyon vártam már ezt az utat, hiszen olyan jó volt nézni a tv-ben, interneten, a szereplőket, helyszíneket. Izgatottá váltam, amikor megérkeztünk. Aztán a lelkesedés, kicsit csökkent, de semiképpen sem szeretttem volna, hogy az élmény rovására menjen.  Igyekeztünk, minden ikonikus, forgatási területet megkeresni, ami sikeresnek is bizonyult. Nagyon kellemes volt a levegő, csodálatos volt a kilátás. Egyszerűen leírhatatlan. A helyiek viszont, nem túl kedvesek, és nem igazán nézik jó szemmel, ha te egy fényképezőgéppel a nyakadban sétágatsz. A nemtetszést, pedig ki is fejezték az arcukon. Azzal tisztában kell lennünk, hogy amit mi a televízióban láttunk, az közel sem felel meg a valóságnak. Mindenhol építkezés, a házak udvarának egy része, vastelepnek is elmenne. A kocsma, kiszolgálással együtt üzemel, és nyugodtan el tudtok fogyasztani egy üdítőt.

A "finom" ebéd

A közelben próbáltunk éttermet keresni, mert ugye a helyzetre való tekintettel, nehéz most jelenleg találni bármit is. A Bohém Étterem Dobogókő esett az utunkba. Kint foglaltunk helyet természetesen. A nyugalom elmaradt, ugyanis egy hatalmas biciklis társaság ült mögöttünk, akik igazából senkire, és semmire nem voltak tekintettel. Egyébként az utakon is rengeteg kerékpárosra számíthattok, ebben a térségben.

Szóval én kértem, egy üdítőt, egy eszpresszót, füstölt mozzarellát, sült kruplival, illetve egy túrós rétest. A kiszolgálás kedves, és normális volt, mindaddig amíg be nem mentem a mosdóba. Az árak iszonyúak, a Balatonon is olcsóbban rendelhet az ember, és legalább akkor jól lakik. Itt egy kisebb vagyont hagytunk, és az ételek ehetetlenek voltak. Kávé helyett leginkább zaccot ittam. A mozzarella nagyon finom volt, de a két pici sajt 2800 Ft volt, a köret pedig még plusz, 600 Ft. Ami nagyon rosszra sikerült. A rétesbe, egyet haraptam, és elég is volt. Ömlött belőle az olaj, amely egyébként 400 Ft-ba került.

A mosdók mondhatni viszonylag tiszták, felszereltek. Amikor útbaigazítást kértem, nem voltak túl kedvesek.Mindig csak egy ember tartózkodhatott bent. Erre való tekintettel, nekem is várnom kellett türelmesen. Persze, amikor rám került a sor, akkor meglehetett szegni a szabályt, takarítani, vagy rám törni az ajtót.

Dera-Szurdok/ Egy kis tanulmányi áttekintő

A Pilis-hegységet felszabdaló, mély völgyekben,sajátos erdőtársulás jött létre: a szurdokerdő. A meredek, szűk szurdokba a napfény, alig hatol le,a klíma hűvös, és páradús. Az oldalakból a gravitáció, a völgytalpra gyűjti össze, az elhalt szerves anyagot, ezért a növényvilág tagji között, sok a nitrogénkedvelő. A koronaszintben a bükk, a gyertyán mellett, a hegyi, és a korai juhar, és a hegyi szil is gyakori. Közöttük szálanként előfordul vadcseresznye is. A talaj maga szervesanyag-tartalmát a fekete bodza használja ki. Mellette, néhány más csejefaj is megjelenik pl: a mogyorós hólyagfa,vagy a nadragulya. A gyepszintet szintén nitrofil fajok uralják, ilyen a nagy csalán, a falgyom, és az odvas keltike. A hűvös-párás klíma kiválóan alkalmas a moha- és páfrány-fajok megtelepedésére: a gyakori erdei pajzsika mellett, a hölgypáfrány, és az édesgyökerű páfrány él itt. Kimondottan a karbonátos,alapkőzetű szurdokerdők faja.

Tapasztalaim

Előfordulnak meredekebb részek, viszont általában több alternatíva is van. Kényelmes cipőt viseljetek, az út időtartama, körülbelül egy óra. A szikláknak köszönhetően, sok helyen meg tudtok pihenni, illetve kihelyezett padok is találhatóak. Rengeteg a túrista, mindenképpen figyeljetek egymásra  a szűkebb helyeken. Nagyon gazdag a hely növényvilága, a kilátás gyönyörű. A hídakat átkelésre én nem ajánlanám, egyáltalán nem biztonságosak. A parkoló tágas, sok ember befogadására képes. Mindez ingyenes, és mindenképpen megéri rászánni egy kis időt, és meglátogatni.

Ha van valami tippetek hová is menjünk legközelebb, az mindenképpen jelezzétek felém. Írjátok meg, hogy ti hová mentek kikapcsolódni! Nézzetek szét, és addig is olvassátok előző posztjaimat.

A képeket Pálinkás Zoltán készítette: @hobby_photography18

Korábbi bejegyzések a Blogon:

Mai interjúalanyom Kozma Orsi, aki karrierje kezdetén, színészpályára készült. Több darabban is szerepelt, olyan ismert emberek mellett, mint Molnár Piroska, vagy Bodrogi Gyula. Színházi, illetve filmes munkái mellett, megalakult első zenekara is. Az áttörést és az országos ismertséget a Jazz+Az hozta meg számára. 2008-ban megalakult a Kozma Orsi...

Az együttes tagjai, név szerint Ács Róbert, (Carp-E) Nyári Roland, (Shady) Somogyi Péter (Horus) 2005-ben ismerkedtek meg az interneten. 2006-ban, pedig egy formációvá is váltak Children of Distance néven (A Távolság Gyermekei). Mindig is nagy hatással voltak a fiatalokra, hiszen pályájuk során végig igényes és jó zenét készítettek. Munkásságukat...